Rietmolen overtuigt niet en verliest thuis van TVO

In deze uitwedstrijd, die desondanks thuis wordt afgewerkt, worden momenten van slordig balverlies dodelijk effectief afgestraft door de gasten uit Beckum. Als na een vroege 0-1 achterstand vlak voor en vlak na rust respectievelijk de 0-2 en de 0-3 vallen, loopt Rietmolen achter de feiten aan. Ondanks een sterke fase in de tweede helft komt men niet tot scoren, op een late eretreffer van Joren Vrielink na, ondanks dat men het laatste kwartier tegen tien man speelt na een rode kaart voor Beckumer Jorn Groothuis.

Geplaatst door VV Rietmolen op Dinsdag 2 oktober 2018

‘Een uitwedstrijd die thuis wordt afgewerkt’, dat klinkt natuurlijk een beetje gek. Een en ander heeft te maken met de Beckumse vegetatie die deze zomer van het nodige diwaterstofoxide verstoken is gebleven en er dientengevolge een steppe is ontstaan op sportpark De Kruud’nhof. Gelukkig is het Rietmolense bestuur niet te beroerd om het verzoek tot omdraaien van de wedstrijd in te willigen en het duel aldus doorgang kan vinden op het schitterende kunstgrasveld van de plaatselijke vv. Hetzelfde veld waar twee jaar geleden de laatste thuisontmoeting tegen TVO plaatsvond, waaraan de blauwwitten niet al te beste herinneringen overhielden. Na een toch al magere seizoenstart werd een 2-1 voorsprong in de laatste vijf minuten uit handen gegeven. De Beckumers keerden toen huiswaarts met een 2-4 overwinning en drie punten in de tas.

Coach Kevin Vos, met Beckumse roots overigens, heeft vandaag nog niet de beschikking over Wesley Meulenkamp. Wes’ bovenbeenkwetsuur blijkt nog niet voldoende hersteld. Frank Geerdink vervangt hem, die wel weer speelfit is na ook geblesseerd te zijn uitgevallen vorige week. Daardoor is er een basisplaats voor Daan Schuurmans en datzelfde geldt voor Joren Vrielink, die de afwezige Koen Waanders vervangt. TVO, vandaag volledig in het zwart gekleed, reist met vertrouwen af naar Rietmolen na een duidelijke 1-4 overwinning bij Rekken vorige week. Voor centrale verdediger en aanvoerder Nick Ottink reden een vakantie te boeken om de driepunter te vieren; hij ontbreekt vandaag in de Beckumse selectie.

De wedstrijd begint gelijk opgaand. Rietmolen probeert via het bekende positiespel druk te zetten op de Beckumse defensie, maar het duurt even voordat men gevaarlijk kan worden. Na een minuut of acht komt Karsten goed door over rechts, ziet de keeper voorwaarts bewegen, dus verkiest te stiften. Helaas landt zijn inzet op het dak van het doel. Nog geen minuut later is het diezelfde Karsten die balverlies lijdt nabij de middencirkel, waarna de levensgevaarlijke TVO-aanvallers binnen een mum van tijd Aaron van Laar vrijspelen, die adequaat kan afronden. Rietmolen laat zich niet kennen en weet via Sander te Rietmole even later ook gevaarlijk te worden. Hij wordt knap in stelling gebracht, kan met links inschieten, maar stuit op de fors geschapen Beckumer sluitpost. Na een fase zonder kansen is het toch weer TVO dat aanvallende activiteiten kan ontplooien uit slordige momenten aan Rietmolenkant. Vijf minuten voor rust kan de arbiter de bal op de stip leggen als Joren een Beckumse aanvaller naar de grond duwt. Maar de ref besluit vandaag niet te fluiten voor duwfouten dus doet dat ook nu niet. Toch weten de gasten voor rust nog eenmaal het net te vinden. Uit wederom een balverliesmoment aan blauwwitte zijde zien de Beckumers kans via een goede pass Jorn Groothuis in de gelegenheid te stellen doelman Hartgerink te passeren en binnen te schuiven. Het doelpunt wordt gevierd met een overbodig hupje met een medespeler.

Geplaatst door VV Rietmolen op Dinsdag 2 oktober 2018

Vlak na rust gaat Joren in de fout door de bal in te leveren in een opbouwsituatie. Wederom is het tik-tak-schieten, maar Hartgerink toont zich een waardig doelman en tikt, zich volledig strekkend, de bal uit de hoek. Even later is het dan alsnog raak als na een spelhervatting de Rietmolenaren niet goed staan en Aaron van Laar weer eens achter de verdediging opduikt om de 0-3 aan te tekenen. Wat volgt is een sterke fase van de blauwwitten in een poging de achterstand glad te strijken. Het krijgt ook flinke kansen via achtereenvolgens Sander te Rietmole, Rick ter Braak en wederom Sander, maar geen van beide is doeltreffend. Inmiddels is Patriek Piepers ingebracht voor Daan en even later moet Sander het veld geblesseerd verlaten en zijn plaats afstaan aan Robbin Dieperink. Ook daarna kansen voor Rietmolen; aanvoerder Twan Tenhagen kan vrij inkoppen uit een hoekschop, maar krijgt hem naast. De Beckumse doelman stort niet lang daarna bij een vangbal uit het niets naar de grond als zijnde dodelijk gewond. Spits Rick ter Braak staat erbij, kijkt ernaar en verwondert zich over het voorgevallene. Er blijkt niks aan de hand en men gaat over tot de orde van de dag, de keeper in verwarring achterlatend. Ondanks dat TVO staat voor ‘Tot Vriendschap Opgericht’, is het even later wat minder vriendschappelijk als Groothuis te laat is en Rietmolenaanvoerder Twan van achter raakt waarna hij met zijn tweede gele kaart gemaand wordt te vertrekken en de rest van de pot vanachter de stangketting mag aanschouwen. Een meer dan terechte veldverwijdering overigens. Er zijn dan nog slechts tien minuten te spelen en ondanks dat Vos een mannetje doorschuift naar voren is het te laat om het nog spannend te maken. De ruimte die het daarbij achterin laat geeft de Beckumers de gelegenheid nog een keer gevaarlijk te worden. Jorn van Laar wordt de kans gegund hard uit te halen, maar Jeroen tikt de inzet vakkundig over de lat. Een moment later redt doorgeschoven Joren Vrielink de meubelen door na doorkoppen van Rick keurig af te ronden: 3-1. In de slotminuut is het nog TVO-topper Jorn van Laar die met een ogenschijnlijk zware knieblessure, hem niet onbekend, moet opgeven.

Volgende week wederom thuis, dan is BSC Unisson te gast.

Sportieve groet en tot dan!