Rietmolen wint overtuigend bij matig SP Haarlo

Op sportpark De Berkel wordt het 1-5 voor de blauwwitten na een 1-4 ruststand. Onder leiding van nieuwe hoofdtrainer Kevin Vos kent vv Rietmolen zo een goede competitiestart bij haar rentree in de vijfde klasse B.

Op deze mooie nazomermiddag start Rietmolen op een redelijk goed veld voortvarend aan de eerste helft en weet de tegenstander vanaf het begin onder druk te zetten. Dit leidt al in de zevende minuut tot de 0-1 als Robbin Dieperink uit een corner van Karsten ter Braak op randje zestien de bal vrij kan inschieten, de Haarlose verdediging ietwat verbouwereerd achterlatend. Rietmolen blijft in het vervolg van de eerste helft de aanval zoeken en gaat op jacht naar de 2-0. Haarlo kan er weinig tegen in brengen en grijpt vaak terug op de lange bal. Toch krijgt het zo af en toe een kansje, vaak voorafgegaan door slordigheden aan blauwwitte zijde, dat desalniettemin de bovenliggende partij blijft. Ondanks enkele goede kansen van onder meer Karsten en Dennis duurt het lang voordat er weer gescoord wordt, maar dan gaat het ineens hard. In de 42ste minuut ontfutselt Harm Waanders na een corner een Haarloër de bal en schiet beheerst binnen. Minuutje later, Karsten schiet hard binnen na aangeven van Robbin na een aanval over rechts: 0-3. Weer een minuut later, levensgrote kans voor Dennis Vrielink een-op-een op de keeper maar hij schiet de bal tegen de goalie. Maar niet getreurd, want in de blessuretijd van de eerste helft wordt het alsnog 0-4 door aanvoerder Twan Tenhagen die, na voorbereidend werk van Robbin, met zijn gouden linker de rechter winkelhaak vindt. In al zijn enthousiasme na deze doelpuntenregen vergeet Rietmolen even de ruimtes op het middenveld te bewaken, waar Haarlo vlak voor het rustsignaal nog even snel van weet te profiteren. Via een aanval over links weet men de compleet vrijstaande Bart Lerink te vinden die voor een leeg doel niet mist: 1-4. Aan het begin van de tweede helft gaat Rietmolen meteen op zoek naar de vijfde treffer om zo de wedstrijd in het slot te gooien. Dat lukt helaas in eerste instantie niet en de ploeg verzandt in slordigheden met een wat gezapige fase tot gevolg. Kansjes worden nog wel gecreëerd maar net als vorige week ontbreekt de scherpte in de afrondende fase. Een positieve noot is wel dat er nauwelijks meer iets wordt weggegeven, onder andere omdat de achterhoede continu op zijn qui-vive is. Haarlo komt er voetballend niet doorheen en gooit het over de fysieke boeg, waarop de scheidsrechter van dienst zich genoodzaakt voelt enkele gele kaarten te trekken. Rietmolen weet nog wel een keer te scoren. In de blessuretijd is het Sander te Rietmole die op aangeven van Karsten van dichtbij het net weet te vinden en zo de eindstand vaststelt op 1-5. Al met al een welverdiende overwinning voor de blauwwitten waarbij het goed is om te zien dat vijf verschillende spelers het net hebben weten te vinden. Haarlo danken we voor de gastvrijheid en de overheerlijke kaassoufflétjes in de bestuurskamer.

Volgende week staat de burenruzie met Lochuizen op het programma, een wedstrijd waar men bij Rietmolen al lang naar uitkijkt. Speciaal voor de gelegenheid wordt deze wedstrijd al op zaterdag om vijf uur gespeeld. Het belooft een mooie wedstrijd te worden met veel supporters van beide teams. Komt allen om onze jongens aan te moedigen!

Sportieve groet en tot volgende week,