Zoals iedereen wel heeft gehoord zijn er vanuit het kabinet vernieuwde maatregelen aangekondigd gericht op het hervatten van sporten bij de jeugd. Er wordt achter de schermen druk gewerkt aan het hervatten van de jeugdtrainingen bij vv Rietmolen. Er is contact met vv Lochuizen in verband met de samenwerking. Ook is er goed contact met de DAR en overige verenigingen die onder de nieuwe voorwaarden (straks) mogen starten met buiten trainen.

De pupillen JO7-9  gaan zaterdag a.s. van start. De overige elftallen gaan in de loop van volgende week de trainingen hervatten. We hebben inmiddels officieel toestemming van de gemeente Berkelland. De Sportfederatie Berkelland is ons aanspreek punt hierin.

Veilig en verantwoord trainen
Veilig en verantwoord trainen staat altijd voorop! Nu gaat het echter om een andere soort veiligheid dan waar we normaliter aan denken. Hygiëne maatregelen zijn daarom getroffen. Maar het allerbelangrijkst is uw eigen verantwoording in het naleven van de opgelegde richtlijnen. Wij faciliteren daar waar nodig en staan open voor eventuele suggesties. Een coördinator zal toezicht houden op naleving.

Nogmaals:

Houdt u aan deze richtlijnen, het is in ieders belang!!

Trainingsdagen
De trainingsdagen zijn (onder voorbehoud) als volgt:
JO7 – JO9: zaterdag (9u – 10u)
JO11: dinsdag/donderdag, zelfde tijden
JO13: maandag/donderdag, zelfde tijden
MO13: maandag (Rietmolen)/woensdag (Lochuizen), zelfde tijden
JO15: maandag (Rietmolen)/woensdag (Lochuizen), zelfde tijden
JO17: dinsdag (Lochuizen)/donderdag (Rietmolen), zelfde tijden
JO19: dinsdag (Lochuizen)/donderdag (Rietmolen), zelfde tijden
Keeper training: in overleg, nader bericht volgt

4 en 5 mei zal er nog niet getraind gaan worden in Rietmolen ivm dodenherdenking en nationale Bevrijdingsdag. Het is nog niet duidelijk hoe lang de trainingen dit seizoen door zullen gaan. We bekijken nauwgezet de ontwikkelingen en de maatregelen van het kabinet. Uiteraard houden we jullie hiervan goed op de hoogte via de WhatsApp en website.

Trainingsmogelijkheden voor niet-leden
Vv Rietmolen wil niet-leden in deze tijd ook de gelegenheid geven te sporten.
Niet-leden zijn van harte welkom mee te trainen. Aanmelden bij het jeugdbestuur is daarbij verplicht (0646096890)

Belangrijke afspraken
Het is een verantwoordelijkheid van zowel het bestuur, de trainers, vrijwilligers, leden als ook van de ouders om samen te zorgen dat we veilig kunnen trainen en voorkomen dat het coronavirus verder wordt verspreid. Daarover maken we afspraken waaraan iedereen zich moet houden en daarop wordt gecontroleerd. Alleen op die manier kunnen we samen veilig trainen en voorkomen dat we moeten stoppen. Een aantal belangrijke afspraken willen we alvast onder jullie aandacht brengen:

• BLIJF THUIS van de training als je een van de volgende (ook milde) symptomen hebt: neusverkoudheid, hoesten, benauwdheid of koorts;
  • BLIJF THUIS als iemand in jouw huishouden koorts (vanaf 38 graden) en/of benauwdheidsklachten heeft. Als iedereen 24 uur geen klachten heeft, mag je naar buiten en deelnemen aan de training;
  • BLIJF THUIS als iemand in jouw huishouden/naaste omgeving positief getest is op het corona-virus. Omdat je tot 14 dagen na het laatste contact met deze persoon nog ziek kunt worden moet je thuis blijven tot 14 dagen na het laatste contact;
  • De DAR en kleedkamers zijn gesloten;
  • Omkleden en douchen voor- en na de training is NIET mogelijk op de DAR, dit moet iedereen thuis doen;
  • Ouders, verzorgers en toeschouwers mogen niet op de DAR aanwezig zijn;
  • Kinderen kunnen worden gebracht en gehaald op de parkeerplaats. Ouders mogen het sportpark niet betreden;
  • Je mag maximaal 10 minuten voorafgaand aan de training aanwezig zijn op het sportpark. Na de training wordt verwacht dat iedereen het DAR complex direct verlaat;
  • We roepen ieder op om ook buiten de DAR niet in groepjes bij elkaar te blijven staan.

Bij eventuele vragen kunt u altijd contact op nemen met het (jeugd)bestuur.

De protocollen die wij hanteren zijn hieronder terug te vinden. Klik op een protocol om deze te openen.

1. Protocol DAR
  2. Protocol hygieneregels