Rietmolen met hakken over de sloot naar knock-outfase beker

In het laatste duel van het voorseizoen levert Rietmolen een wanprestatie. Op een schitterend nostalgisch sportcomplex is HVV Hengelo lange tijd de betere ploeg en komt op een 3-1 voorsprong. Aan Rietmolenzijde haalt haast niemand een voldoende. Invaller en O19-junior Jorrick de Lange redt de meubelen door in het laatste kwartier de aansluitingstreffer aan te tekenen en in de laatste seconde van de blessuretijd een afgemeten voorzet af te leveren bij Sander te Rietmole voor de 3-3 en het benodigde punt om door te bekeren.

Met twee bekerzeges in de tas heeft Rietmolen vandaag aan een punt genoeg om de volgende ronde te bereiken. Niet het hoofddoel uiteraard, bekerduels zijn er voor Rietmolen vooral ter voorbereiding op de competitie, maar het zou toch aardig zijn om voor het tweede jaar op rij de knock-outfase te halen.

Trainer Frank Bruins ziet dat de spoeling aardig dun is met vier man in de ziekenboeg, waarvan Patriek Piepers de laatste aanwinst is. Patriek draait z’n hand niet om voor een botbreukje meer of minder. Dat gaat ook lastig nu ook een gebroken vinger aan de collectie kan worden toegevoegd en hij weer met een gipsarmpje op de bank zit.

Geplaatst door Hvv Hengelo 1 op Maandag 16 september 2019

De tegenstander van vandaag, HVV Hengelo, is een grote onbekende, dus de verrassing is des te groter als we het sportpark betreden. Een schitterende, klassiek Engelse tribune met omroeper voor een heerlijke nostalgische sfeer. Een al even schitterend hoofdveld maakt het plaatje af en wordt zelfs vlak voor aanvang nog even gesproeid voor optimale omstandigheden. Dat maken we niet zo vaak mee. Het helpt echter allemaal weinig. Rietmolen kent een belabberde start van de wedstrijd. Al na amper tien minuten krijgt het een penalty tegen, makkelijk gegeven, dat moet gezegd, maar een die onberispelijk wordt binnen geschoten door spits Peters.

Geplaatst door Hvv Hengelo 1 op Maandag 16 september 2019

Als er dan nog goed Rietmolens veldspel tegenover zou staan, zou het nog te verteren zijn, maar ook dat is niet het geval. De afscheidswedstrijd gisteravond ter ere van oud-trainer Tonnie Schuurman zit bij sommigen duidelijk nog in de benen, of zou het van de nazit zijn? Het antwoord laat zich raden. De ogen wat slaperig in de koppies, het vizier niet op scherp. Wesley Meulenkamp maakt het helemaal bont. Letterlijk dan. Zijn rechter oogkas toont overduidelijk de gevolgen van een nachtelijke strijd met z’n tweewieler. Hij kan rustig bijkomen want hij start op de bank, na enkele weken niet gespeeld te hebben. Fysiek malheur is er ook aan Hengelose zijde als vleugelaanvaller Arilson Sotto da Silva al binnen twintig minuten gewisseld moet worden met een pijnlijke enkel. De wedstrijd kabbelt ondertussen wat voort, met slordig voetbal aan beide kanten en dientengevolge weinig kansen. Toch komt daar na een klein halfuurtje verandering in als Dennis Vrielink, vandaag aanvoerder, middels een uitstekende steekbal Sander te Rietmole alleen voor de keeper zet. Voor Sander is dit gesneden koek en hij rammelt de 1-1 in de korte hoek.

Geplaatst door Hvv Hengelo 1 op Maandag 16 september 2019

Het brengt wat leven in de brouwerij, de strijd wordt pittiger, de duels harder. Lang kan Rietmolen echter niet van de gelijkmaker genieten. Duur balverlies van Dennis Vrielink stelt een attente Hengeloër in staat direct op goal te schieten en zo de 2-1 aan te tekenen. Niet veel later is het wederom Dennis die de fout in gaat. Een wel heel korte terugspeelbal wordt Rietmolen bijna fataal maar doelman Jeroen Hartgerink is net op tijd uit zijn doel. Het blijkt een van Dennis’ laatste acties, een pijnlijke knie noodzaakt Bruins hem te vervangen door Wesley. Een vrije schietkans van Robbin Dieperink recht op de Hengelo-goalie besluit de eerste helft.

Geplaatst door Hvv Hengelo 1 op Maandag 16 september 2019

Al vroeg in de tweede helft kan de deur van de ziekenboeg wéér open als Harm Vogt door zijn enkel gaat en gewisseld moet worden voor Twan Tenhagen. Niet veel later krijgt men de 3-1 om de oren. Een voorzet van rechts is de Rietmolendefensie te machtig, wederom is het Peters die scoort. Het is allemaal povertjes vandaag wat de Rietmolenaren laten zien. Zelf weinig kansen, Hengelo gevaarlijk uit de counter. Jeroen moet een paar keer redding bieden om erger te voorkomen en doet dat met verve. Het vele omschakelen heeft echter zijn weerslag op de Hengeloërs, men zit er zo onderhand aardig doorheen. Teken voor Bruins om wat vers bloed in het veld te brengen, met nog een kleine tien minuten op de klok maakt Robbin Dieperink plaats voor jeugdspeler Jorrick de Lange. In de 89e minuut zijn het de invallers die de spanning terugbrengen. Een crossbal van Twan wordt door Jorrick knap binnen geschoten: 3-2. Zíjn eerste doelpunt voor Rietmolen 1 en een spannende slotfase gegarandeerd. Een schot van Niels te Lintelo kan nog net uit de kruising worden getikt en er is nog een vrije trap voor Hengelo, maar de echte apotheose komt in de allerlaatste seconde van de zeven minuten durende extra tijd. Een werkelijk schitterende voorzet van Jorrick vanuit een moeilijke hoek op links wordt door Sander binnen gelopen, de Hengeloërs plompverloren achterlatend: 3-3! Scheidsrechter Bruins, geen familie van, fluit direct daarna af en zo ontsnapt Rietmolen en plaatst het zich voor de volgende ronde.

Geplaatst door Hvv Hengelo 1 op Maandag 16 september 2019

Dat is mooi maar het was een slechte generale repetitie voor de competitie die volgende week van start gaat, met gelijk een zeer belangrijk duel: Eibergen uit. Dan moet er wel uit een ander vaatje getapt worden. Letterlijk.