Simpele 4-0 winst voor Rietmolen op Vosseveld

In het eerste halfuur wordt Vosseveld overlopen door Rietmolen dat bij de thee al met 3-0 voor staat. Na rust nemen de blauwwitten gas terug, scoren nog wel, en zetten zo een 4-0 eindstand op het scorebord. Het elftal hoeft zich niet overmatig in te spannen, en dat is gunstig met de wedstrijd van volgende week tegen achtervolger Meddo in het achterhoofd.

Na de zeer nipte overwinning op buurman Lochuizen vorige week, treedt Rietmolen vandaag aan tegen het laag geklasseerde Vosseveld. In het Winterswijkse buurtschap werd de jeugdige ploeg eerder dit jaar eenvoudig met 0-5 opzij gezet door de blauwwitte brigade van Kevin Vos. We herinneren ons vooral nog de hattrick van Karsten ter Braak waaronder een schitterende vrije trap.
Vos kan vandaag wederom beschikken over een compleet fitte selectie, op de langdurig geblesseerde Rik Koppelman na. Bij het verzamelen laat aanvoerder Twan Tenhagen even op zich wachten daar er eerst een grondige inspectie van de veestapel moest plaatsvinden bij de pupil van de week, Job Weernink. Boer Weernink heeft met 130 melkbeesten aardig wat in de Rietmolense melk te brokkelen, maar het gebrek aan een melkrobot moet voor Twan aanleiding zijn geweest nog maar even een verkooppraatje te houden. Ook aan de late kant is scheidsrechter Polman, die bij zijn reis door de door wegomleidingen geteisterde achterhoek de juiste koers naar het kerkdorp niet kan vinden. Als de wedstrijd uiteindelijk even na tweeën wordt afgetrapt, zijn de Rietmolense intenties snel duidelijk. De wedstrijd vroeg beslissen om overmatige inspanning voor te zijn. De blauwwitten gaan dan ook voortvarend van start en zetten Vosseveld vast op eigen helft. De eerste kansen laten dan ook niet lang op zich wachten. In de tweede minuut is er al een vrije schietkans voor Harm Waanders en even later wordt Rietmolen een penalty onthouden als Sander te Rietmole toch overduidelijk wordt neergelegd binnen het vijandelijke strafschopgebied. Als kort daarna de Vosseveldse defensie onder invloed van hoge druk van Rietmolen tot een fout wordt gedwongen, kan Sander alsnog de 1-0 maken. De kansenregen houdt vervolgens aan met onder meer vrije schietkansen voor Niels te Lintelo en Wesley Meulenkamp vanaf rand zestien. Bij Vosseveld is het vooralsnog slappe hap. Dit tot ergernis van trainer Stephan Fleming die dat duidelijk laat blijken. Hij weet dat als je voetballend niet mee kan komen, je wel 100% inzet moet tonen om het de koploper nog enigszins lastig te maken. Ook tussen zijn spelers is er wat gefoeter over en weer over het vertoonde spel. Met een paar recalcitrante types ertussen wordt de sfeer er onderling niet beter op. De technische staf van Rietmolen kan daarentegen ontspannen achterover leunen in het lekkere lentezonnetje. De ploeg draait als een geoliede machine en extra aanwijzingen zijn overbodig. Het gaat dan ook gretig op zoek naar meer treffers. De 2-0 valt in de 20e minuut als Harm binnen kan tikken op een voorzet van Karsten. Ook Wesley Meulenkamp krijgt vleugels en belandt na een imposante solo prompt in de Vosseveldse vijfmeter. Het is duidelijk dat het voor hem als verdedigende middenvelder onbekend terrein is, want hij verprutst deze zelfgecreëerde kans op grootse wijze. Laat het scoren maar aan de spitsen over, moet Harm denken als hij na veertig minuten zijn schot via een rood-wit been in het doel ziet verdwijnen. Ruststand 3-0.
De riante voorsprong stelt Kevin in de gelegenheid om bankzitters minuten te gunnen en hij wisselt in de rust Niels te Lintelo voor Koen Waanders. Dennis Vrielink schuift hierdoor een linie op en mag op het middenveld zijn kunsten vertonen. Even later komt Wouter te Rietmole erin voor Karsten. Karsten en Niels mogen hun rust pakken om zich maximaal op te laden voor de belangrijke wedstrijd van volgende week. Over de tweede helft valt er verder weinig noemenswaardigs te melden. De blauwwitte brigade neemt gas terug maar weet nog wel legio kansen te creëren uit onder andere corners en vrije trappen. Maar het blijft ook gevaarlijk worden via veldspel, getuige het doelpunt van Sander te Rietmole in de 81e minuut na een goede pass van Dennis door de as van het veld. De heren trainers hebben zo een makkelijke middag en epibreren er lustig op los. Ze zien een onmachtig Vosseveld en een goede invalbeurt van Rick ter Braak, die Harm Waanders aflost in de spits. In de 88e minuut valt pas de enige échte kans voor de roodwitten te noteren, maar de voorzet van rechts wordt slecht afgerond en verdwijnt naast het doel van Jeroen Hartgerink. Eindstand 4-0.
De spelpatronen die trainer Kevin Vos er de laatste maanden in heeft geslepen zijn duidelijk zichtbaar in het veld en stellen de ploeg in staat om heel verzorgd en aantrekkelijk voetbal te spelen. Dat werd vandaag weer duidelijk, met name in de eerste helft. In Gelselaar verliest Delden van EGVV en komt zo op twaalf punten van Rietmolen, uitgaande van de verliespunten, en lijkt ook definitief af te haken in de titelstrijd. En zo is welbeschouwd alleen Meddo nog concurrent in de strijd om het kampioenschap, het volgt op zes punten. Volgende week gaan we er op bezoek om te pogen ook de groenwitten op een welhaast onoverbrugbare achterstand te zetten. Een echte zespuntenwedstrijd! De Rietmolense selectie is er klaar voor. Men is fit, in vorm en vol zelfvertrouwen. Voor de supporters is er de mogelijkheid per bus af te reizen naar het Winterswijkse kerkdorp. U kunt zich daarvoor aanmelden via secretariaat@vvrietmolen.nl, de kosten zijn €5,- per persoon. Jeugd onder de 16 jaar reist gratis mee. Ons eerste elftal kan alle steun gebruiken en rekent op uw komst!